onsdag 5. oktober 2011

Pastasalat med laks, mozarella og basilikumvinaigrette

Ofte når jeg vet at jeg er alene til lunsj/middag stikker jeg på butikken for å kjøpe varmrøt pepperlaks. Det er jeg så glad i, og det er like godt både til kalde og varme retter.

Til 1 stor porsjon pastasalat brukte jeg:

100 g varmrøkt pepperlaks
1/2 pose ruccola (ca30g)
1/2 potte persille
1 buffalomozarella
5-6 cherrytomater
en store neve ukokt pasta

Basilikumvinaigrette:
15-20 blader frisk basilikum
1/2 finhakket sjalottløk
4-5 ss god olivenolje
sitronsaft
salt og pepper



Kok pastaen etter anvisnigen på pakken.
Kjør alle ingrediensene til vinaigretten sammen i en blender og smak den til med sitron, salt og pepper. Når pastaen er ferdig kokt heller du av kokevannet og vender den i vinaigretten.

Vask ruccola, tomate og persilleblader godt og bland det sammen i en bolle. Kutt mozarella i terninger og flak opp laksen med fingrene og ha over. Vend inn pastaen til slutt.



Raskt, enkelt og godt når det bare er én til middag, eller flere, selvfølgelig. Vel bekomme!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar