mandag 7. juli 2014

Smoothie med jordbær, mango og appelsin



/Innlegget inneholder produktomtale

Til to glass smoothie trenger du:


1 moden mango, frossen, i biter
2-3 dl appelsinjuice
------
10-12 fryste jordbær, helst norske
2-3 dl appelsinjuice
1 ss naturell yoghurt eller kesam


Ha mango og juice i en blender og kjør til en glatt smoothie. Tilsett juice til du får ønsket tykkelse. Fordel blandingen i to glass.  Kjør deretter sammen jordbær, yoghurt/kesam og juice til ønsket konsistens og fordel over i to to samme glassene.

Serveres umiddelbart - vel bekomme!




Til denne smoothien har jeg benyttet den nyeste appelsinjucen fra Sunniva. Den er med fruktkjøtt og inneholder en blanding av søte og mer syrlige appelsiner fra Brasil og Florida, som gir en perfekt balanse og fylde. Juicen er nydelig i seg selv til frokosten, men også som base i en smoothie da juices sødme gjør at det ikke er behov for å tilsette noe ekstra sukker.


3 kommentarer:

  1. Hei.
    Jeg ville bare si jeg synes det er veldig synd at du har sluttet å blogge... Jeg fikk veldig mye inspirasjon til å lage mat til meg og min samboer av å lese bloggen din.

    SvarSlett
  2. Åh, her var det mange flotte oppskrifter. Så synd det ikke kommer flere

    SvarSlett