mandag 30. april 2012

Minestronesuppe



Til to personer brukte jeg:

olivenolje til steking
1 rødløk, finhakket
1 fedd hvitløk, revet
75 g bacon, i terninger
9 dl grønnsakskraft
1/2 boks hvite bønner, ferdig kokt
1/2 boks hakkede tomater
1 ss tomatpuré
1 ts sukker
1 gulrot, i små terninger
1 stilk stangselleri, i små terninger
30 g grønner frosne erter
80 g pasta
finhakket persille
salt og pepper
revet parmesan

Varm opp litt olivenolje i en kjele og fres rødløk, hvitløk og bacon til baconet blir sprøtt og løken blank og myk. Tilsett deretter bønner, gulrot, stangselleri, pasta, tomatpuré og sukker, og hell på hakket tomat og kraft. Rør alt godt sammen og la det koke i 8-10 minutter uten lokk til pastaen er al dente og gulrøttene er møre. Helt mot slutten tilsetter du ertene, hakket persille og smaker til med salt og pepper.



Øs suppen opp i skåler og server sammen med revet parmesan og godt brød. Vel bekomme!

4 kommentarer:

  1. Den så nydelig ut, Kristin!
    Jeg skal lage minestronesuppe til bursdagslunsj i morgen, har litt andre ingredienser enn deg, men skal jammen prøve din variant en gang også!
    Mvh Cathrines matblogg.

    SvarSlett
  2. nydelig, men jeg ville hatt litt frisk timian i suppen også :)

    SvarSlett
  3. Hei! Hvor finner du den typen pasta i Norge? Har lett og lett!

    SvarSlett
    Svar
    1. I Norge vet jeg dessverre ikke. Jeg har kjøpt i Charlottenberg :-)

      Slett