lørdag 4. juni 2011

Salat med pepperlaks, tomater og mozarella

Jeg sverger ofte til enkle middagssalater i sommervarmen som jeg kan slenge sammen raskt. Denne hadde jeg aldri laget før, men kommer så absolutt til å lage den flere ganger. Jeg elsker virkelig varmrøkt pepperlaks, og sammen med ruccola, søte tomater og mozarella ble det en helt nydelig salat.



Til to personer til middag trenger du:

1 pakke ruccola
200 g varmrøkt pepperlaks
8-10 små tomater tomater - jeg brukte Juanita, ekstra søte
100 g fersk buffalomozarella, du kan også bruke fetaost

Sitronvinaigrette:
3 ss sitronsaft
3 ss olje
salt og pepper

Vask ruccola og tomatene godt og ha det over i en bolle, del tomatene i to. Du kan også gjerne bruke norske tomater som du deler i biter, de er nydelige nå. Flak opp laksen i biter med hendene eller en gaffel og ha over i bollen. Tilsett mozarella i biter eller hele kuler av minimozarella dersom du får tak i det.



Kjør sammen sitronsaft og olje med en stavmikser og smak til med salt og pepper. Ringle vinaigretten over salaten rett før servering og vend alt godt sammen. Server umiddelbart og nyt :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar